woensdag 2 januari 2013

Mens & Lijden

Overlangs keek ik naar een video over “afscheid van pasgeboren leven”.
Daarin kwam een koppel aan bod die vertelden over hun verlies van hun pasgeboren zoon. Ze vertellen in hun filmpje hoe Ine, pastor in het UZ Gasthuisberg in Leuven, hun begeleidde na het verlies van hun baby.


In het filmpje kan je duidelijk enkele reacties zien van het koppel. bijvoorbeeld wanneer Jeroen verteld over de misvormingen die hun zoon had en waardoor hij stierf, kan je zien dat Annelies het zeer moeilijk heeft om haar emoties te bedwingen. Ook merk je later in de video dat beide ouders het heel moeilijk hebben. Wat ook heel normaal is wanneer m’n een pasgeboren baby verliest.

Ik koos voor dit filmpje omdat het me aansprak. Enkele jaren geleden verloor mijn tante haar pasgeboren baby ook. Ik zag hoe mijn tante daaraan leidde, en hoe ze de dag van vandaag nog steeds in stilte leidt.

Dit filmpje kan u bekijken via deze link:
http://www.tvzorg.be/v/afscheid-van-pasgeboren-leven/

2 opmerkingen:

  1. Het siert jou dat je het verlies van de baby van je tante hierbij betrekt !
    Dit moet inderdaad voor haar en voor jouw familie een moeilijke periode geweest zijn !

    Leuk dat je een filmpje hebt gezocht ivm met mens & lijden !

    Groetjes
    Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Kim

    Dit was inderdaad een heel moeilijke periode voor ons.
    Bedankt voor je reactie!

    Groetjes
    Emma

    BeantwoordenVerwijderen