woensdag 2 januari 2013

Paul Verhaeghe


Bij het artikel van Paul Verhaeghe wou ik nog even zijn idee over dat "neoliberalisme op psychologisch vlak" becommentariƫren.
In zijn artikel verteld hij dat het neonliberalisme gevaarlijk is op psychologisch vlak omdat het systeem het slechtste in de mens naar boven haalt en het beste onderdrukt.
Dit gebeurde vooreerst op de werkvloer, maar ondertussen ook ten volle binnen het onderwijs. Op het werkvlak worden diepgaande sociale banden met collega’s nagenoeg uitgesloten, maar ook emotionele betrokkenheid bij het werk zelf is er nog nauwelijks. Ook in het onderwijs komt het probleem 'pesten' vaker en vaker voor.  


Ik ben daarbij helemaal akkoord. Meer en meer kunnen we op de televisie of in de krant zaken terugvinden over pesterijen.

Zowel op scholen:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1548296/2012/12/13/15-jarig-Nederlands-meisje-springt-voor-trein-na-pesten.dhtml

als op werkvlak:
http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relaties/article/detail/1454454/2012/06/15/Almaar-meer-klachten-over-pesterijen-op-het-werk.dhtml

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten