woensdag 2 januari 2013

Mens & medemens

Wat ik een zeer belangrijke waarde vind in het leven zowel voor mezelf maar ook om mee te geven aan mijn leerlingen is respect.
Omdat respect hebben voor zichzelf belangrijk is maar ook voor anderen.
We verschillen allemaal van elkaar en dit moeten we kunnen aanvaarden, want iedereen is anders en speciaal op zijn eigen manier!
We moeten anderen leren waarderen voor hun kwaliteiten, presentaties en vaardigheden! Ook in het onderwijs is het belangrijk om respect te hebben.
Respect tegenover collega’s, tegenover leerlingen, …
want zo leren we de leerlingen ook om niet te pesten!
Wat ook belangrijk is in respect hebben voor elkaar is om geen vooroordelen te hebben want meestal geven vooroordelen verkeerde eerste indrukken.


Respect is iets wat ik van mijn ouders mee kreeg vanuit mijn opvoeding daarom vind ik dat ook heel belangrijk om mee te geven aan mijn leerlingen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten