De casus:
|
Voor de
evaluatie van opleidingsonderdelen moeten vaak opdrachten
ingeleverd worden. docenten stellen hiervoor duidelijke deadlines op. Toch zijn er ook altijd studenten die één of twee dagen na het verstrijken van de deadline hun opdracht binnen leveren. In de praktijk gebeurt het soms dat de docent papers accepteert en beoordeeld die na de deadline worden ingeleverd.
Is dit
rechtvaardig?
|
·
Ik vind dat wanneer een docent een duidelijke
deadline opgesteld heeft om de opdracht in te dienen, dat de studenten in staat
moeten kunnen zijn om de deadline te gehoorzamen en hun taak correct in te
dienen.
·
Wanneer een student later indient zou de
docent, volgens mij, de opdracht op een andere manier moeten beoordelen
namelijk door ervoor te zorgen dat deze student nog maar als maximum de helft
van de punten kan krijgen.
·
Wanneer de studenten een excuus hebben in de
vorm van
o
“mijn printer werkte niet meer”;
o
“mijn inkt was op”;o “mijn laptop is gecrasht.”.
Vind ik dat de studenten daar een bewijs voor moeten hebben. Wanneer zij beschikken over een geldig bewijs vind ik dat de leerkracht wel rekening moet houden met het excuus en de student normaal moet beoordelen op zijn opdracht. Een geldig bewijs is bijvoorbeeld:
o Opdracht meenemen op een USB
o Opdracht doorsturen naar de leerkracht
o Laptop meenemen naar school
o Briefje van de winkel waar de computer binnen is
Geen opmerkingen:
Een reactie posten